diumenge, 24 de gener de 2016

No està escrit a les estrelles

Hey lectors!

Avui us porto la ressenya d'un llibre que estic segura de que el coneixeu...










Títol: No està escrit a les estrelles


Autor: Jonh Green

Pàgines: 299

Idioma: Català

Idioma original: Anglès

Títol original: The fault in our stars

Editorial: Fanbooks














Tot i que la medicina ha aconseguit reduir el tumor i li ha regalat uns anys més de vida, la Hazel segueix sent una malalta terminal. El seu final sembla que ja estigui escrit. Però l'aparició d'Augustus Waters al grup de suport de nois amb càncer li canvia radicalment la vida. La història està a punt de ser reescrita.












Òbviament, un dels millors llibres que he llegit. Un llibre d'amor, a la vegada de càncer. Fa reflexionar, i crec que l'hauria de llegir tothom, ja que t'ensenya una lliçó mentre t'explica una història d'amor preciosa.

Tot i això, crec que està sobrevalorat. És a dir, que és un dels llibres més coneguts del món, i crec que hi ha llibres que es mereixen molt més aquest lloc. 
Tinc la sensació de que el vaig llegir amb expectatives molt altes, per això m'ha decepcionat una mica. 




Sobre Jonh Green... 

La novel·la està molt ben escrita. Tot s'entén molt bé i té molt bon ritme.
Per tant, Jonh Green no m'ha decepcionat en la seva manera d'escriure i tinc ganes de llegir més llibres seus.


Sobre la trama...

La trama és el que m'ha decepcionat.
Per un costat, la idea principal m'agrada: dos nois que tenen càncer i s'enamoren. El llibre expressa molt bé com és la seva vida, els seus límits i les seves dificultats, però sense concentrar-se massa en el tema de la malaltia, i això m'ha encantat.

Per altre costat, se'm va fer una mica pesat el fet de que tota la història gira al voltant del llibre preferit de la Hazel, un tema que va arribar un moment en que em va cansar.
En Peter Van Houten, l'autor del llibre preferit de la Hazel, rep molt de  protagonisme en el llibre, cosa que no m'ha agradat.


Sobre els personatges...

M'han semblat uns personatges increïbles. Molt reals i molt ben creats, i que m'han ensenyat moltes coses.

La Hazel m'ha semblat la millor protagonista que hi podria haver hagut.

L'Augustus... Simplement s'ha convertit en el meu personatge preferit. És una persona encantadora i que m'ha agradat molt.



En resum...

El llibre m'ha agradat, no us diré que no. Us el recomano? Sí. Però recomano que no aneu amb expectatives molt altes, com vaig fer jo, perquè em va decepcionar una mica.








Aquí us deixo algunes de les cites que he trobat en el llibre.












 "Tot el que hem fet i construït i escrit i pensat i descobert serà oblidat i tot això haurà sigut en va"

Hazel


"Et mors en mig de la teva vida, en mig d'una frase"

Hazel


"La seva raó principal per viure i la meva raó principal per viure estaven molt i molt entortolligades"

Hazel


"Dius que el que és rar i fràgil és bonic només perquè és fràgil i rar"

Hazel


"Estic enamorat de tu, i no estic per negar-me el senzill plaer de dir certeses. Estic enamorat de tu, i sé que l'amor només és un crit al buit, i que l'oblit és inevitable, i que tots estem condemnats i que arribarà un dia en el que tots els nostres esforços es tornaran pols, i sé que el sol engolirà l'única terra que tindrem mai, i estic enamorat de tu"

Augustus


"-La gent sempre s'acostuma a la bellesa, però.
-Doncs jo encara no m'he acostumat a tu"

Hazel i Augustus


"El món no va ser construït pels humans, sinó que nosaltres vam ser construïts pel món"

Hazel














4/5.Un llibre preciós, que us recomano moltíssim si no l'heu llegit.





Heu llegit el llibre? Què en penseu? Esteu d'acord amb mi? El voleu llegir? 

I la pel·lícula? Voleu que faci una entrada donant la meva opinió?


Deixeu-m'ho als comentaris!



6 comentaris:

  1. Hola!

    Com ja deus saber jo també anava amb les expectatives altes i em va descepcionar, tot i així és un llibre preciós.

    A mi m'agradaria que fessis una entrada amb la opinió de adaptació cinematogràfica, ja que vull veure la pel·lícula però no m'acaba de convèncer

    Petooons <3

    Joanaaa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Doncs faré l'entrada el més aviat possible!

      Petons!

      Elimina
  2. Hoola, guapa!
    Doncs la veritat és que no he llegit el llibre i tampoc he mirat la pel•li, la temàtica no m'atrau gaire, la veritat.
    M'alegro que a tu t'hagi agradat!
    Un petó! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      I jo que em pensava que era la única... ç
      Te'l recomano!
      Gràcies

      Un petó!

      Elimina
  3. Hola!
    A mi aquest llibre em va encantar. I em sembla que pensem igua, però encanvi a mi el tema del llibre no em va semblat pesat.
    La frase d'en Gus és una de les meves preferides!
    Petons!

    ResponElimina