diumenge, 13 de març de 2016

Llibres per començar a llegir literatura juvenil








Hey lectors!

Aquesta entrada l'escric especialment per als lectors més petits. Per aquells nens i nenes que tinguin al voltant de 9 i 10 anys, i ja no els agradin els llibres infantils com el Geronimo Stilton, però que potser no estan preparats per llegir segons quin tipus de llibres juvenils.

Es tracta d'unes recomanacions per si voleu iniciar-vos en la literatura juvenil.

Jo, personalment, crec que els llibres no tenen una edat assignada per ser llegits. A una persona de 18 anys i a una de 11 els poden agradar els mateixos llibres, que potser no agraden a una de 15; tot depen de la persona i dels seus gustos.
Tot i això, crec que hi ha alguns llibres que, ja sigui per la manera en com estan escrits o per qualsevol contingut "in apropiat" que hi pugui haver, potser no són adequats per determinats lectors.

Per tant, en aquesta entrada, no em dirigeixo concretament a lectors que tinguin 9 o 10 anys, sinó a tots aquells als que ja no els cridin l'atenció els llibres infantils, però creuen que potser no estan preparats per llegir alguns llibres juvenils.

Abans de començar amb les recomanacions vull deixar clar que:

-No escric això perquè tingui molta experiència sobre aquest tema, perquè no en tinc. De fet, jo tinc 12 anys, i moltes vegades em trobo en aquesta situació de por o inseguretat a l'hora de triar els llibres que llegiré.

-En cap moment dic que els llibres que recomanaré siguin més infantils que els altres llibres juvenils, són simplement llibres d'aquesta categoria que són fàcils de llegir i entendre'ls.


Així que, després d'aquest petit debat, comencem amb les recomanacions!























Un mes abans de fer els 14 anys, H rep un diari de regal. Decideix fer-lo servir i anotar-hi cada dia tot el que viu, pensa i sent, durant el que serà el mes més intens de la seva vida: li agrada el seu millor amic, però a ell li agrada una altra; les seves ex-amigues no li parlen; aconsegueix loportunitat de formar un grup musical per un concurs; és cortejada per un admirador secret a Facebook; i el seu pare divorciat insisteix que la seva nova nòvia i H es facin grans amigues...

Vaig llegir aquest llibre amb 10 anys i em va encantar. La manera en el que està escrit et fa creure que realment estàs llegint el diari secret d'una noia, i el fa molt interessant i adictiu. Recordo aquella sensació de no voler acabar-lo mai de llegir.
Jo mateixa vaig començar a llegir juvenil amb aquest llibre.






















La Clàudia és una noia de 13 anys a qui no li agraden les coses que solen agradar a les noies de la seva edat, be, de fet no li agrada res i si pogués desconnectaria de tot. L'única cosa que estima en tot el mon es la seva bicicleta, la Marlina, amb ella pot marxar de la realitat i deixar els pensaments als núvols, és per això que la Marlina és la seva millor amiga.
A la classe ha arribat una noia nova, l'Emma, que des que va entrar a la classe que està disposada a fer-se amiga de la Clàudia.
Però això no és tot! A més a més, la Clàudia, un dia que anava amb bicicleta va xocar amb en Bruno, un noi a qui creia que no tornaria a veure, però anava ben equivocada.

Aquest llibre l'he llegit aquest any i m'ha agradat moltíssim. És diferent, original, imaginatiu i màgic. És una història molt dolça, que pot enamorar a qualsevol.





















L'Èlia acaba de sortir dun coma. Aixo son bones noticies perque... esta be i te un mobil nou, aixi es que per fi pot parlar amb tothom per HeartBits. I males noticies perque... no recorda res dels tres dies anteriors a laccident.Que ha passat durant aquest temps? Qui es aquest tal Phoenix que no para denviar-li missatges? I per que cada vegada que l'Èlia pensa en el que ha pogut oblidar... sent que li falta l'aire?

Aquest és un llibre que està escrit d'una manera especial: en missatges de text. És tot com si estiguessis llegint les converses de la protagonista amb els seus amics i coneguts (i desconeguts). És un llibre molt interessant, adictiu i fàcil de llegir, que recomano moltíssim.






Espero que us hagi agraat l'entrada!



Què en penseu sobre aquest tema? Esteu d'acord amb mi?


6 comentaris:

  1. Hola, Tecla!
    Doncs m'ha semblat una entrada molt útil que de ben segur que ajudarà a molts joves lectors.
    Dels llibres que has nombrat, només he llegit Pulsacions, que em va agradar molt.
    Ens llegim! <3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Moltes gràcies!
      A mi Pulsacions també em va encantar.
      Gràcies per comentar, ens llegim!

      Elimina
  2. Molt bona entradaaaa!!!!!!!!

    PETOOONS <3

    ResponElimina
  3. Què creus que caracteritza millor la literatura juvenil, els temes o el tipus de llenguatge? O potser les dues coses igualment?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho classifiquen més aviat pels temes, però jo crec que el llenguatge també és un punt molt important. Així que les dues coses :)

      Elimina