dissabte, 21 de maig de 2016

Roig Robí

Ei lectors!

Avui us porto la ressenya d'un llibre bastant misteriós, ens descriu la màgia dels viatges al passat... Sabeu de quin es tracta?



Títol: Roig Robí

Autora: Kerstin Gier

Pàgines: 365

Idioma: Català

Idioma original: Alemany

Títol original: Rubinrot

Editorial: Llura roja (La Galera)










Gènere: Ciencia ficció

Protagonista: Gwendolyn

Temps: Actualitat i passat

Edat per la que el recomano: A partir de 11 anys




De vegades és una bona creu pertànyer a una família amb tants misteris! Almenys això és el que creu la Gwendolyn, una noia de setze anys, fins que un dia, sense saber com, es troba a Londres del penúltim tombant de segle. I llavors descobreix que ella és precisament el misteri més gran de tota la seva família. En canvi, hi ha una cosa que no ha vist: que és molt més recomanable no enamorar-se entre una època i una altra. Perquè això fa que les coses siguin molt més complicades.



Aquest llibre el vaig comprar a la Casa del Llibre el dia de la quedada de Lectors Catalans del desembre, ja que me'l van recomanar la Kim i l'Irene, i la veritat és que pintava molt bé, i havia sentit bones critiques d'ell, així que, també per la seva PRECIOSA edició, el vaig decidir comprar.












M'ha deixat realment bocabadada.

És un llibre misteriós, intrigant, diferent i bonic.

El llibre ens presenta la història d'una família que té un gen que els permet viatjar al passat

(M'hagués agradat que també poguessin viatjar al futur però, en fi, què hi farem?)



El tema dels viatges en el temps sempre m'ha cridat l'atenció, i aquest llibre l'he trobat especialment original.

És una trama que té misteris que donen molt de suc a la història i que la fan una novel·la increïble.
En cada capítol passa alguna cosa que et fa tancar el llibre i pensar com pot haver passat, et fa menjar el cap, perquè realment hi ha un munt de misteris ocults que et fan tornar boig.


"-No ets corrent, Gwendolyn- va xiuxiuejat mentre començava a acariciar-me els cabells-. No ets gens corrent, gens ni mica. No necessites cap màgia del corb per a ser especial per a mi." 
Guiedon de Villiers.


Crec que potser es dona massa poca importància a la història d'amor entre la Gwendolyn i en Gideon, ja que amb la trama dels viatges en el temps i tot plegat, la seva relació hauria pogut donat molt més de si. 


El llibre està ben escrit, l'autora ha sapigut atrapar-me totalment en la història des del principi fins al final, ha creat uns personatges increïbles i m'ha fet sentir part de la història.

Tot i això, hi han alguns fragments del llibre que crec que potser no son necessaris: llargues descripcions de coses que no tenen importància en el llibre, i trossos una mica pesats que fan que et perdis.



Els personatges m'han agradat molt.

Sobretot la Gwendolyn, la protagonista de la història. Té una manera de ser molt graciosa, i m'ha fet riure moltíssim amb les seves frases i els seus pensaments sarcàstics i divertits.

"No em podia pas imaginar que em creguessin. Era probable que anés a parar a un manicomi més de pressa del que em venia de gust." Gwendolyn.


Un altre personatge que m'ha ENCANTAT és la Leslie, l'amiga de la Gwen, que es desviu per ajudar-la a resoldre el problema en el que s'ha ficat.

M'ha sorprès moltíssim la quantitat de personatges que hi ha en el llibre, i que tots tinguin la seva importància. Com l'autora et parla d'un personatge que ha sortit 150 pàgines abans i et crea aquest embolic mental, m'ha semblat realment increïble.



El llibre té una edició realment preciosa: Tapa dura amb sobrecoberta, portada preciosa i molt detallada I ROSA, i per dins també molt treballat, amb peites il·lustracions al marge, etc.



M'ha semblat una lectura molt divertida i interessant, totalment diferent a les altres i molt entretinguda en general, tot hi que pesada en alguns moments, però que us recomano moltíssim si us agrada aquest tipus d'història, perquè us farà passar una molt bona estona.













 4/5
 

N'havíeu sentit a parlar? Us crida l'atenció? L'heu llegit? Què us sembla? Comenteu!

4 comentaris:

  1. Em sé d'una altra que també te'l va recomanar a al trobada, eh...

    ResponElimina
  2. Hola!
    Porto un temps llegit coses bones d'aquests llibres i cada cop tinc més ganes de llegir-me'ls, jaja.
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Doncs ja saps, a llegir-los, que valen la pena!

      Petons!

      Elimina