diumenge, 27 de novembre de 2016

L'art de ser normal

Ei lectors!

Aquest diumenge us porto ressenya del que s'ha convertit en el meu llibre preferit.








 Títol: L'art de ser normal

Autora: Lisa Williamson

Pàgines: 416

Idioma: Català

Idioma original: Anglès

Títol original: The art of being normal

Saga: No

Editorial: Fanbooks









 Gènere: Realista

Protagonistes: David i Leo

Temps: Actualitat

Edat per la que el recomano: A partir de 10 anys








Una història sobre la lluita per la normalitat de ser diferents. Què significa, per a tu, ser «normal»?
En el seu primer dia de curs, en Leo només té un objectiu: passar desapercebut i que ningú s’assabenti del seu passat. Però les coses es compliquen: la noia més guapa de la classe s’enamora d’ell i, a més a més, comença a fer-se amic d’en David, el raret de la classe. Els secrets, però, són difícils de guardar...








Sense paraules.

L'art de ser normal és ara, sense dubte, el millor llibre juvenil que he llegit.



La trama es basa en el transgènere, és a dir, persones que tenen cos d'un sexe al que no pertanyen mentalment.

Després de llegir George, em vaig quedar amb ganes d'aprendre més coses sobre aquest tema, i l'Art de ser normal ho explica tot molt més detalladament i m'ha semblat molt interessant.

Al principi em va costar enganxar-me al llibre, però quan ja en portava unes pàgines em vaig anar interessant més per la història.



El llibre està escrit des de dos punts de vista de dos adolescents:

  • En David, un noi que des de petit ha volgut ser una noia i li costa reconeixer-se al mirar-se al mirall.
  • I en Leo, un noi misteriós que arriba nou a l'institut d'en David. 
El fet de que estigui narrat des del punt de vista d'aquests nois, em va transmetre molt fàcilment els seus sentiments i em va fer obrir els ulls i adonar-me de com se senten aquestes persones.



El llenguatge que s'utilitza és més aviat fàcil d'entendre i la manera en que està escrita no és gens densa ni es fa pesada, tot i ser un llibre bastant gruixut.

És el meu llibre preferit perquè crec que és una de les poques histories juvenils que no cau en els mateixos tòpics. Et fa obrir els ulls i adonar-te de com és la societat on vivim i de fins a quin punt es poden arribar a ferir els sentiments d'una persona pel simple fet de no ser el que entenem per "normal".

L'art de ser normal és, sens dubte, una història increïble. Original, diferent, emocionant i que aporta molts valors.

La recomano a tothom ja que és una novel·la que pot agradar a qualsevol i que, de fet, tothom hauria de llegir.

Gràcies, Lisa Williamson, per aquesta meravella.






5/5

 


4 comentaris:

  1. Coincideixo amb tu... una passada de llibre per reflexionar i obrir els ulls. Un petó!

    ResponElimina
  2. Hola,
    M' ha encantat que hagis fet una ressenya d'aquest llibre, ja que me'l vaig llegir durant l'estiu i em va encantar, em va fer reflexionar molt.

    Magradaria recomanarte un programa que van fer a tv3, un 30 minuts, sobre la transexualitat, em va encantar, ja que veu sel punt de vista de diferentes persones transexuals de diferentes edats.
    Petons!!

    ResponElimina
  3. Hola,

    Passo per aquí per avisar-te que t'he nominat a un book-tag i m'encantaria que el fessis!
    http://historiestrobades.blogspot.com.es/2017/01/book-tag.html

    Jo em vaig llegir el llibre ja fa un temps i també em va encantar, coincideixo amb tu!

    Petons i ens llegim!

    ResponElimina
  4. Hola!
    Me l'apunto, m'has convençut. Tot i que no sóc molt fan d'aquest tipus de llibres sembla molt interessant!

    I a partir d'ara et segeixo. Crec que els pocs que escrivim blogs literàris en català ens hem de fer costat!

    Ens llegim !

    ResponElimina